Zoeken in deze blog

donderdag 16 maart 2017

Pasen en buideltjes haken

16 april is het Pasen en daarom is het nuttig om nu reeds het één en het ander klaar te maken .
Ik maakte daarom deze buideltjes .



Patroon buideltje:

Materiaal catania garen en haaknaald 2.5

5 lossen sluiten tot een ring met een halve vaste
Eerste toer :3 losse  (eerste stokje) en 15 stokjes in deze ring (16 stokjes)
Tweede toer :3 losse + 1 losse (eerste stokje met losse) , * 1 stokje en 1 losse * 15 X, ( totaal 16 stokjes en 1 losse)
Derde toer : 3losse + 2 lossen ( eerste stkje + 2 lossen) , * 1 stokje en 2 losse* 15 X ( totaal 16 stokjes en 2 lossen)
Vierde tot negende toer : derde toer herhalen
Tiende toer : in iedere opening : 1 vaste - 1 half stokje - 1stokje - 1,half stokje  - 1 vaste haken,
Afhechten en draadjes instoppen.


















Afwerking
Ketting van 100 lossen haken en door de negende rij weven.
Bloemetjes haken : hier
Vier losse haken en in de eerste losse twee dubbelstokjes haken dan 3 losse haken en met een halve vaste in de eerste losse vasthaken dit is u eerste blaadje.
Herhaal dit vier maal zodat je in het totaal vijf blaadjes hebt.









twee bloemetjes haken en aan deze ketting van lossen vastmaken draadjes instoppen
vullen met paaseitjes








Deze drie gaan straks in de valies , ja het is bijna zover ik vertrek binnenkort naar de VS, naar de kleinkinderen.
groetjes
Micheline

Deze buideltjes kunnen ook kleiner of groter gemaakt worden en ze kunnen ook voor iets anders gebruikt worden , knikkers bijvoorbeeld.







3 opmerkingen:

  1. Superleuk dat je binnenkort weer naar je kleinkinderen kunt! Ik wens je alvast veel plezier!
    Schattige buideltjes trouwens.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij begint op tijd met Pasen, ik heb nog niks, er zelfs nog niet aan gedacht! Je buideltjes zijn tof, die gaan met plezier ontvangen worden vol lekkere chocola. Je kleinkinderen tellen vast ook al af tot je komt.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Micheline, wat heb je me blij gemaakt met het schattig gehaakte netje. Ik vond het echt zo lief. En nu zie ik dat je er ook nog een patroon van hebt. Ik ga de link delen. Ik wens je een hele fijne tijd met je kleinkinderen, geniet ervan. Hartelijke groet van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen