Zoeken in deze blog

maandag 4 april 2016

regenboogdeken

eigenlijk is hij al een tijdje af, mijn regenboogdeken voor het goede doel


begon met lapjes te haken , wilde eigenlijk toch ietsje anders, dus werd er eerst twee toeren in het rond om dan verder te gaan in het vierkant en dit werd het dus vijf kleuren
een beetje puzzelen

dan aaneenhaken, één vaste in de opening en drie lossen waar er stokjes zijn


en in de hoeken een bolletje haken


en natuurlijk ook een bolletjes rand



hier is hij dan mijn regenboogdeken 7 granny's op 10
Ik hoop dat er een kindje blij mee gaat zijn, want ikzelf vind het een prachtig dekentje geworden, had ietjes groter mogen zijn, volgende keer doe ik er bij de granny nog een toertje bij 
materiaal  is Special by Stylecraft
er werd gehaakt met 5
5 bollen van 100 gr en 1 bol voor het samenhaken en voor de bolletjesboord

groetjes
Micheline

3 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijk dekentje is dit geworden! Knap gemaakt!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk en fleurig dekentje. Het blijft zo leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat dit dekentje zeker een beetje vrolijkheid brengt in het leven van een kindje dat het nodig heeft, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen