Zoeken in deze blog

maandag 21 december 2015

mutsen haken

op vraag van mijn moeder haakte ik nog een paar mutsen, zij wilde ze cadeau doen, gaf mij grijze wol en daarmee moest ik het doen, dit bolletje was natuurlijk niet genoeg en gelukkig had ikzekf nof een klein beetje wol liggen (hahaha)
hier het resultaat

het werd grijs met lila

heb wel een paar keer moeten uittrekken maar het is me dan toch goed gelukt

 om in de sfeer te blijven hartjes, een pomponnetje zou ook goed geweest zijn
 en zo was al de grijze wol op, ben wel blij met het resultaat
patroon van A La Sascha ,
 ik had nog wol over van een sjaal die ik eerder haakt en daaarmee maakte ik dit mutsje, eigen ontwerp,
wol Apilou van Veritas
 maakte een klein wit roosje
 en ik laat jullie dit even zien, als ik niet meer meerder dan haakt ik mijn volgende toer op enkel het laatste lusje, gemaakelijk om je toeren te tellen en het staat nog mooi ook
aan de onderzijde  heb ik  de laaatste vijf  toeren   enkel vaste gehaakt  en mijn eerste toer  vaste  haakte ik enkel op het voorste lusje, je slaat de laatste vijf toeren naar omhoog
dit mutsje is een eigen ontwerp
bloemetje haalde ik bij http://draadenpraat.nl/2014/10/kleine-roosjes-haken/
en zo was moeder weer tevreden, heb al een volgende opdracht gekregen
groetjes en tot binnenkort
Micheline

1 opmerking: