Zoeken in deze blog

vrijdag 28 november 2014

kruissteekmiekes november 2014

deze avond stond in teken van de regenboogdekens, ik had de nodige wol meegebracht en de dames van ons clubje deden hun best, Anne-Mie en Simone breide een paar lapjes en de rest hebben gehaakt
hier een paar sfeerbeelden
 Monique en Chris aan het haken, Anne-Mie aan het breien

 wij hadden een nieuwe gast deze avond en zij haakte deze groerne granny squares














 Georgette haakte in het purper
Marleen haakte met wit
en Simone breide met rood
op het einde van de avond nam iedereen de wol mee naar huis en zullen de volgende keer de lapjes meebrengen naar ons clubje
Ik wil jullie nog iets laten zien wat ik haakte , Fréderic ( een verpleegkundige in het rusthuis) vroeg aan mijn moeder om een sjaal te maken voor zijn moeder en omdat ik hem ook ken (hij is een duivenmelker bij ons in de club) vroeg ze aan mij om ééntje te haken
de wens was in herfstkleuren een puntsjaal


puntsjaal gehaakt naar een patroon van Saar en Mien alleen dat ik in plaats van zeven stokjes voor de waaier er maar vijf haakte
de kleuren op de foto zijn echt niet zo mooi, alleen de onderste foto is eigenlijk de beste
ik haakte er inééns een bloem bij dat ze kan gebruiken om er de sjaal mee op te smukken
de wol die ik gebruikte was Universa van Schachenmayr de kleur nr is 0612 en voor de rand en de bloem 00285, gehaakt met haaknaald 4,5
tot een volgende keer en vergeet mijn Giveaway niet
Micheline

2 opmerkingen:

  1. Je hebt het weer gepresteerd om iedereen aan het werk te zetten lees ik voor regenboogdekens deze keer, goed initiatief! Iedereen heel ijverig, dat hoort zo. En je sjaal is heel mooi en leuk opgesmukt met dat bloemetje, alleen komt de kleur op de foto niet over zoals hij echt is denk ik. Iemand gaat hier veel plezier van hebben!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen